dagens träning och mat

 
Såhär har mitt träningspass och matintag sett ut idag! Ska dock äta något mer till kvällsmål snart. Himla nöjd med mitt träningspass idag. Det brände i benen när jag gick av cykeln så jag tyckte att armar/axlar skulle få vara fokus för styrketräningen idag. Jag gillar att lägga fokus på 1 eller 2 muskelgrupper/dag så jag verkligen kan köra igenom ordentligt, och idag fick mina armar ta bra med stryk, så skönt! Ska fixa ett inlägg om mina favorit magövningar (ni var några som frågade) så snart jag kan.
 
Maten har också varit riktigt bra idag! Har fått världens dille på havregrynsgröt som ni kanske har märkt.. Haha, när jag går och lägger mig på kvällen längtar jag efter gröten på morgonen. Sjukt?! Sedan blev det en rejäl lunch 3,5 timmar innan träning och 30 min innan träning ett grovt bröd. Det är jätte bra att käka något med lite kolhydrater i innan träning och inte ett jätte stort mål (te.x lunch) för nära inpå ett pass då blodsockret sjunker på grund av att mycket energi går åt till att bryta ner maten. Det resulterar i att man blir väldigt trött och orkar helt enkelt inte träna på en nivå med hög belastning och högt tempo. Så ett lättsmält litet mål med kolhydrater innan träning är ett tips. Efter träningen blev det ett bra återhämtningsmål bestående av en banan och proteinshake, för att få ut bästa möjliga resultat av träningen. Sedan middag 2 timmar senare med mindre kolhydrater och lite fett. Snart ska jag även få i mig något gott tills kvällsmål!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0