min träningsvecka


Här ser ni min träning från igår och idag! Jag lägger alltid upp ett träningschema (mer eller mindre) för veckan. Dels för att veta hur jag ska klämma in det i allt jobb, för att få ut bästa möjliga resultat av träningen och även för att se utveckling och om det är något jag behöver ändra på os.v.
 
mån: löpning + armar/axlar
tis: ben/rumpa
ons: Intervaller + mage & rygg
tors: ledig
fre: bodypump + valfri muskelgrupp
lör: vila
sön: valfri kondition & genomgång av hela kroppen
 
Såhär har jag lagt upp min vecka. Detta är bara en mall på vad jag ska göra på ett ungefär. Jag bestämmer te.x aldrig flera dagar innan hur långt/mycket jag ska springa för det beror helt och hållet på mitt humör och min ork. Har iallafall lagt in 3 konditionspass den här veckan och i måndags blev det 7km. Vill ha ganska mycket fokus på styrketräningen, men jag tycker så himla mycket om att springa så jag lägger till ett par sånna pass iallafall. Imorgon står intervaller och mage och rygg på schemat, kanske ändrar om lite beroende på hur min hals mår, börjar känna av lite igen. Vill.inte.bli.sjuk.igen. Haha, ska nog klara mig med en hel del te och c-vitaminer!


Kommentarer
Gabrielle

Du får säkert sånna här kommentarer hur ofta som helst, och jag förstår om det är svårt att svara på, men jag behöver hjälp. Jag har läst din blogg (och älskat den!) så himla länge nu, och när jag såg att du skaffat denna var jag ju såklart tvungen att följa med.

Problemet är: när jag ser mig i spegeln är jag aldrig nöjd, jag sliter och drar och trycker ihop och drar in. Jag har tränat! Jag har försökt fara ut och springa och jag har tränat pilates hemma på mitt golv. Problemet är motivationen. Jag har så svårt att se på någon med vältränad kropp (som du!!!) och tänka "NÄ nu ska jag börja träna, sådär ska jag också se ut!" utan känner istället "jag kommer aldrig komma dit, så vafan ger det" och så slutar jag. Motivationen kommer, men försvinner lika fort. Har svårt att träna på gym då jag bor så långt ifrån och egentligen inte har råd, och löpträning gör mig bara arg då jag har så dålig kondition och ger upp så lätt.

Om du har några tips, snälla kom med dom! Tack på förhand, puss

Svar: Först och främst, tack så mycket! :)
jag vet att det är svårt, jag har ju liksom varit i precis samma sits! för mig kom vändningen när jag insåg att jag helt enkelt var "tvungen" att ändra min livsstil för att inte bli stor som ett hus, haha. Jag gjorde det mest bara i början för att jag var tvungen liksom. Sen kom motivationen när jag såg resultat! Och på den vägen var det. Du får helt enkelt bestämma dig för att ta tag i det och hoppas motivationen kommer när du börjar märka lite resultat. Du säger att du tränar mycket och så, men kosten då? Tänker du på den? :) för det gör typ 70 %! Ta dig ut och spring, gå pw:s osv. så fort det blir lite lite varmare så kommer jag börja löpa ute, gillar den friska luften. mycket roligare än ett löpband! kolla upp olika hemma övningar på google, du kan hitta hur mycket bra saker som helst! :)

svårt att ge ett bra svar kanske, men hoppas det gav något. Hojta till om du undrar över något mer! :)
Hanna Westman

2012-12-20 @ 23:19:51
URL: http://gabrielledegerman.blogg.se
Klara

Hej! Först och främst, du är grym!! Nu till min fråga, hur tunga vikter bör man ha när man tränar? Jag vet innerst inne att jag skulle kunna ta tyngre tex när jag kör ben så då benen är starka men ändå är jag så nojig för det och kör jätte lätta vikter, blir liksom inga resultat. Vilka vikter kör du när du kör ben, och även armar? :)

2013-01-10 @ 23:17:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0