goda ting med frukt

dagens mumsiga frukost
 
När jag väl bestämde mig för att ändra min kost, så minns jag tydligt och väl att frukosten var det absolut svåraste att ändra på. Vitt bröd, söta yougurtar, flingor, ost, juice och oboy var nästan en sjävklarhet i min frukost. Insåg inte hur mycket skit och socker allt faktiskt innehöll förens jag pluggade på. Det är flera som frågar om sötsug, och visst har jag det fortfarande men inte på samma sätt då jag vant av min kroppp vid för mycket socker och därmed har mitt sötsug minskat med tiden. När jag däremot är sugen men är noga med kosten (det är lätt att ta något onyttigt men eftersom att jag ser det som en livsstil och inte någon diet så gäller det att hitta nyttigare alternativ men som fortfarande är väldigt goda) så lyxar jag till det med b.la frukosten nedan, med en massa frukt. Man kan få så himla mycket gott som stillar sötsuget med frukt! Min favorit är att smälta några bitar mörk choklad på en frukt (speciellt på banan), perfekt lördagssnacks/efterrätt, ungsbakade äpplen med lite honung och kanel (luktar och smakar lite som äpplepaj), smoothies och så några mer specifika efterätter som jag älskar (ska lyxa till det med en av dessa ikväll):Choklad och yoghurtmousse med frukt, Fruktsallad med jordgubbssås och rostad kokos, Pannakotta med färska bär. Har testat på alla 3 och dom är riktigt goda! Även stort plus att det står hur många kcal/portion de innehåller. Har en hel del andra nyttigare alternativ på efterätter, vill ni ha mer tips så hojta till!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0