dagsform, framtidsplaner & fredagsbabbel

jag nyss 
 
Idag är en bra dag! Är full av energi, lönen har kommit och det är fredag! Gick upp kl 9 idag för att bara slänga på mig kläderna och bege mig till gymmet (kan inte förklara med ord hur lycklig jag är över att ha gymmet 1 min ifrån oss, haha) för att köra ett fredagspass. Åt ingenting innan så konditionsmässigt var jag ganska seg. Måste ha något i maget för att fungera, men tänkte testa hur det är att träna på tom mage. Brukar ni göra det??
 
Idag blev det 3km pw, 2km snabb löpning och sen ett grymt styrkepass med fokus på rygg & mage. (Igår körde jag förresten det HÄR HIIT/intervallpasset, men la till lite mer jogg. Sjukt bra, testa!!) Efter jul och nyår ska jag börja med något annorlunda, chocka kroppen så den inte blir så bekväm. Kommer köra mycket HIIT men framförallt styrketräning för att tappa i fett och tighta till kroppen. När jag gått ner i vikt har jag samtidigt tappat muskler och det är inget jag vill göra längre. Nu vill jag "dra ihop" kroppen och få fina konturer, men samtidigt bli lite mindre än vad jag är nu. När man sedan byggt muskler underhåller man dom, men fokuserar på förbränning. Ska förklara mer sen om ni är intresserade! Har tjuvstartat redan och jag älskar det! Vägde mig också för första gången idag sedan i somras typ (har kanske vägt mig 1 gång efteråt) och jag väger bara ett par kilo mindre än vad jag gjorde när jag vägde som mest, haha. Har däremot nog aldrig varit mer fit än vad jag är nu, så muskler väger! Vågen är ingenting för mig längre, men det är bra om man bara har som mål att gå ner i vikt :)


Kommentarer
Jessica

Hejsan och tack för att du startat denna bloggen! Går in flera gånger om dagen för att se om du skrivit nåt nytt. Du har verkligen inspirerat mig och nu är det min tur att bli lika snygg och hälsosam som du. Men som alla vet så är det starten och att fortsätta med förändringen som är det jobbiga. Kan du inte göra ett inlägg om hur du gick tillväga när du bestämde dig. Kost, träning och tankar. Hade varit till stor hjälp och perfekt nu inför nya året!
Ha nu en god jul! Kramar

Svar: guuu vad glad jag blev för din kommentar! Det värmer så himla mycket, tack tack tack!! :) jag ska fixa ett inlägg lagom till det nya året om det, absolut! Ta hand om dig och god jul!! :)
Hanna Westman

2012-12-21 @ 13:46:43
Lisa

Grym träningsblogg! Blir stört imponerad och tycker att du har gjort ett sjukt bra arbete med din kropp och fortsätter! Tack för tipset med intervallerna, ska köra det imorgon! Och fortsätt uppdatera, här har du iaf en flitig läsare :)
Ps grym armmuskelatur!

Svar: åh tack så jätte mycket"!! gu vad glad jag blir!! kämpa på! :D
Hanna Westman

2012-12-22 @ 19:14:28
URL: http://lefucked.blogg.se
josefine

är så glad att jag har hittat din blogg! du är den som motiverar mig och får mig att fortsätta, helt ärligt! kan du så kan jag haha. vill gärna att du förklarar det med bygga muskler och underhålla som du skrev i inlägget! Ha en superduper bra jul, kram :)

Svar: åh gu vad glad jag blir! Det värmer i hela mig, tack tack tack! :)
Hanna Westman

2012-12-23 @ 22:40:35
Julia Rosberg

Hanna! Så snygg! Jag ska också försöka mig på att få en fin mage som du. Du kanske minns att jag alltid har haft min lille hull mage ;) kul att du kör igång med denna blogg. Mycket bra inspo :)

Svar: taack julle!! Jag blir as peppad av dina bilder på instagram med ;) vi får tagga varandra nu till nya året! :D PUUUSSS!!
Hanna Westman

2012-12-30 @ 00:42:17
inger helén

SÅ.HIMLA.DUKTIG!
verkligen jättekul att du satt igång denna bloggen, det ger mig mer inspiration till att fortsätta med min! så skönt att man liksom gör allt tillsammans, på något vis!

Svar: åh gu vad kul att höra!! jag blir så himla himla glad!! :) ja, gogog! :)
Hanna Westman

2012-12-30 @ 15:57:51
URL: http://wishesforfitness.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0