min fina helg


Började min fredag med en ovanligt tidig morgon. Lucia på tv får man inte missa. Tycker det är lika fantastiskt varje år. Tände ljus och drack te i mina mysigaste sockor och njöt av en alldeles perfekt start på dagen.


Tog mig sedan till jobbet för ett roligt förmiddagspass. Såhär såg jag ut då! 
 
 
Efter jobbet sprang jag stan runt för att fixa allt inför helgen. Sedan var det dags att laga middag till mina tjejer som skulle komma på besök! Blev pasta med en typ av laxröra. Lax, gorgonzola ost, lök, creme fraiche, bladspenat och toppat med valnötter. Mums!
 

Alla mina hjärtan var samlade. Jag, Matilda, Fia, Emmy och Agapi. 


Det absolut bästa med förra veckan var Fias hemkomst! Hon har bott i Sydafrika de senaste månaderna, så i måndags mötte jag och Emmy upp henne på flygplatsen och hela hjärtat bara exploderade. Fina, älskade vän.
 

Till efterätt hade jag bakat chokladcupkakes med vit choklad frosting. Haha ja, choklad är det bästa jag vet. Efter det spelade vi julklappspelet och hetsade tills vi blev trötta.

 
Sedan var det lördag! Sovmorgon och mysfrukost stod på schemat. 


Tog mig en morgonpromenad och på vägen hem köpte jag med mig nybakat surdegsbröd. Helg-lyx!

 
På eftermiddagen gick jag och Julia på stan. Köpte bl.a en jacka och lite annat julbestyr. Gick sedan hem till pappa för en mysig lussebullefika (förlåt för bilden Jullan, haha) med lillebror och pappa. 
 


 
Sedan fixade vi oss inför kvällen. Såhär såg jag ut då!
 

The love of my life. Min syster och bästa vän. Det gör så jävla ont i hjärtat att hon ska lämna mig för USA om exakt 3 veckor. Förstår knappt hur jag ska klara mig utan henne. Som tur är kommer jag ju redan 1,5 månad efter hon åkt!
 

Sedan begav mig vidare till Emmy! Där var en hel drös med goa tjejer, lite grabbar och massa alkohol. Trillade därefter vidare in till krogen med den rediga fjortisfyllan jag fick till, haha. 
 

Slog inte många knop under söndags förmiddagen. Men spraya min vas kunde jag allt klara av! Visst blev den fin? Han var blå innan, men med lite fix blev han som ny. Nöjd och glad!
 

  Klistrade på ett ansikte och åkte till pappa för middag! Egengjorda pannbiffar, rårörda lingon, sås, potatis och jag mådde lite bättre. Älskar husmanskost!
 

Framåt kvällen åkte jag hem till mamma med syskonen. Tog mitt tradiotionella söndagsbad. Varje söndag samma sak, måste passa på när man är hos mammsen. 
 

Klädde därefter granen tillsammans. Även där en traditionell sak vi gör varje år. Min julstämning är på top i år! Avslutade sedan med The Bachelorette med syster och mamma. En söndagsgrej vi också alltid gör.

 
Samma sak som de tidigare bilderna så träffar jag alltid Cattis innan jag går och lägger mig på söndagarna. Vi bor grannar så hon möter alltid upp mig när jag går hem från mamma. Denna söndagen var dock lite speciell då min bästa tjej fyllde 24 år! Så av mig fick hon lite liljor och ett kort där det stod hur bra hon är. För det är hon. Finns inga ord för henne! Sedan somnade jag gott under mitt nybäddade täcke och njöt av vilken bra helg det varit. 
 
Ang. bloggen så kommer jag inte sluta blogga, ska försöka hålla igång lite mer regelbundet men inte som förut. Blir i såfall mer vardagsbilder, mest för att jag älskar att kolla tillbaka på sånt. Har växt ifrån det hela lite, men om ca ett halvår kommer jag definitivt blogga regelnundet igen, ni ska få reda på varför senare. Men då blir det definitivt en "livsstilsblogg". Wihup!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Wohooo! U r back! :) Välkommen!
Om man får önska så vill jag ha lite tränings- och mattips! Men det är, som sagt, en önskan...

2013-12-17 @ 14:47:29
Postat av: Jenny - au pair USA

Underbart inlägg snygging!

2013-12-18 @ 00:43:43
URL: http://jjennnyys.blogg.se
Postat av: Anonym

Vart är toppen ifrån? :D så himla fin

2013-12-19 @ 09:46:49
Postat av: Julia

Snygging!
Hur går det med träningen? Älskar din blogg! Sluta inte. :)

2013-12-21 @ 20:07:54
URL: http://detperfektalivet.blogg.se
Postat av: Sanna

vad otroligt vacker du är tjejen ! <3

2014-01-02 @ 10:15:42
URL: http://thehighissue.com/sanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0