frågor del 2

Hur länge vill du blogga, och vad har du för framtidsplaner med den?

Förrut bloggade jag mest för min egen skull men nu när det är många läsare bloggar jag för eran med. Jag gör det för kul skull och jag har inga framtidsplaner för den. Men jag undrar bara vart ifrån läsarna kommer och hittar hit, jag menar utan att jag knappt kommenterat andras bloggar. Men kul är det! Bloggar så länge jag känner för det.


vad tycker du om Blondinbella, Kissie, Stinalee och Kenza?

Blondinbella är superskön, jag tycker att hon är riktigt cool. Förstår dock inte hur hon orkar med allt bara. Kissie tycker jag inte om personligen, framför allt inte hennes klädstil, haha, men hon proviserar mest. Stinalee är bara tråkig och Kenza likaså, men jag läser den ändå, bara för att hon är så grymt söt!


Vad är det sämsta som hänt dig o de bästa som hänt dig?

Sämsta som hänt mig vet jag inte. Kanske mina föräldrars skilsmässa. Och det bästa var det nog första gången mamma tvingade med mig på Audition, annars hade jag aldrig sjungit så som jag gör idag.

Har du någon gång blivit sviken av en kompis? Hur?

Ja det har jag absolut, men det är alldeless för personligt att ta upp här.

Skulle du förlåta din pojkvän om han var otrogen?

Aldrig. Spelar ingen roll hur mycket han ber om förlåtelse, det är oförlåtligt.

Vart köper du dina kläder?

Olika, monki är en favorit. Annars Hm, Gina och Second hand.


vem tycker du, helt ärligt ser bäst ut av du&din syster? ;)

Jag vet inte, hon har ju värsta modellkroppen, fast utanför det skulle jag säga att jag ser bättre ut. Haha!


vad har du för hårfärg? vart köper du den?:) älskar ditt hår:)

Poly blonde, extreme. Den finns nästan överallt. Mataffär till Hm.

var det stelt mellan dig och gabbe i början när ni träffades eller har det alltid vart som det är nu? :)

Varken han eller jag är så blyga av oss så det var inte några större problem, men såklart, lite stelt var det väl.


frågan är ju i fall du skriver dina egna frågor ? ;)

Jag skulle aldrig göra det. Hur lågt tror du egentligen jag kan sjunka? Jag har ju inte frågestunden för min egen skull. Det finns folk som vill fråga och det är många som läser, man kanske inte märker det annars eftersom det inte är så många som kommenterar.


hur många skor har du?

Det är en del! Skor är nog det roligaste av allt. Har väl kanske 8 vinterskor nu. Sen massor med sommarskor och pumps. Men använder famförallt 3 olika nu på vintern. Man har ju sina favoriter.


jag såg att du handlade lite på second hand affärer, är det en sån affär där folk lämnar in kläder de inte vill ha?
känner man sig inte lite "fattig"
när man går in där och handlar..

Verkligen inte. Det är där några av mina käraste ögodelar är ifrån! Man hittar grejer som ingen annan har. Fattig känner jag mig verkligen inte. Jag kikar inte in där bara för att jag inte har pengar, utan just för att bara saker ingen annan har. Vem vill ha den där koftan som alla använder ifrån gina egentligen?


Längd? Vikt?

168, 57,58 ungefär. Förstår inte varför det är så intressant.


vad får dig att känna dig sådär ''extra snygg''?

När jag har bra hårdag eller så fort jag sätter på mig ett par klackskor!


vad är en snygg vardags stil för dig?

Jag vet inte riktigt. Leggins, oversize tröjor. Sköna kläder helt enkelt. Inget speciellt.

har du någon favortit stilikon?

Inte direkt, tycker dock att Olsens har snygg klädstil. Speciellt MK. Eller jo, jag tycker Cloe Sevigny är grym!

Skulle du vilja vara som blondinbella?

Verkligen inte, skulle aldrig orka med hennes tempo. Hon lever det så bra själv, och är grym på det!

Vem är snyggast kille/tjej i blogg världen tycker du?

Svårt att säga. Kenza är ju grymt söt.

är du moderat?
Det var lite dumt av mig att säga i ett inlägg att jag var det eftersom jag inte är så insatt. Jag vet en del, men inte så mycket att jag just kan säga att jag riktigt är moderat. Men jag är i alla fall med högern, folkpartiet eller moderaterna, det är säkert.


Vad är bästa klädes affären, där du hittar mest fynd?

Second Hand, du hittar allt där som ingen annan har!

Varför tror du att du passar bättre ihop med killkompisar än tjejkompisar?

Jag passar väl lika bra med båda. Men tjejer snackar så mycket skit och jag har bara lätt att vara med killar, alltid haft det. Jag är öppen och bryr mig inte om hur jag te.x ser ut speciellt mycket när jag är med dem. Jag är mig själv och det kan vara kul att snacka killsnack!


Kommer du någonsin göra en videoblogg när bara du sitter och pratar?

Nej det kommer jag nog inte. Där går min gräns. Sitta och prata med en kamera. Haha. Men det är kul när andra gör!


kan du inte lägga in fler kategorier så man hittar bättre på din blogg? =)

Vilka kategorier menar du då? :)


varför skriver du inte mer om gabbe ? allså typ hur han är elr vad ni hittar på osådant? :) tycker mest det står om va du hittar på med andra killar elr vänner,han är ju trotsallt din pojkvän:)

Jag vill inte skriva allt för mycket vad vi gör os.v. När vi hittar på något speciellt skriver jag det. Men vårat förhållande handlar om oss så ingen annan har något med det att göra. Jag vill att det ska vara rätt så privat. Annars tycker jag att jag skriver om det rätt mycket.


vad tycker du om otrohet, skulle du kunna förlåta? var går gränsen för otrohet?

Svarade på detta lite innan men nej, jag skulle inte kunna förlåta det. Min gräns går vid tanken. Om en kille pussar en tjej på munnen som kompis, för det är något jag skulle kunna göra (fast jag gör det inte) så skulle jag tycka det vore okej. Men om killen pussar någon annan på munnen eller någon annan stans av en annan orsak så skulle jag inte förlåta det.


BERÄTTA OM HUR DU SMINKAR DIG!! Vilka märken och så! vad har du på läpparna? superfint ju :D

Jag använder först foundation, Ideal Finish från Nivea, jätte bra tycker jag! Jag har dock inga finnar så jag vet inte hur den täcker om man har mycket sånt. Sen använder jag nuförtiden alltid eyeliner, bara lite på ögonlocken. Sedan använder jag mascaran Define Lash (den rosa) som är jätte bra som man får väldigt långa ögonfransar ifrån. Sedan har jag solpuder från Isadora nr 43 som är det absolut bästa solpudret. På läpparna använder jag foundation dream matt mousse som täcker bra men ser inte konstigt ut på ett klibigt sätt och använder läppsyl eller genomskinligt läppglans på.

gillar du ditt utseende?

Ja, jag är nöjd och har alltid varit det. Det finns självklart saker man skulle ändra, men det går inte så man får vara glad över det man har.


läser du mycket om mode?

Ja det gör jag, en hel del. Det finns liksom överallt nu. På internet, tidningar, tv os.v. Jag hänger med väldigt bra, men det behöver inte betyda att jag alltid klär mig så, fastän jag oftast gör det. Det jag trvis i klär jag mig i.


vad tycker du om dig själv?

Jag tycker bra om mig själv. Det är onödigt att inte göra det. Men alla har sina svagheter!


Vad använder du för brun utan sol?

Apotekets, ACO, den är jätte bra. Sitter bra, ger den mest bruna färg jag har testat.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilka bra second hand affär finns det i linköping?, jag har letat som en galning, men kan inte stan så bra, och som du är det en av mina favorit ställen att handla på! (:

2009-01-08 @ 23:01:45
URL: http://corneliagillberg.blogg.se/
Postat av: Hanna

man får leta och leta! haha, men misou eller hur det stavas som ligger på drottninggatan är jätte bra, det är min favorit. Sen finns det mayday, som tyvärr stängt nu (tror jag), en nere vid centralen och myrorna såklart. Där har jag hittat hur mycket som helst. :)

2009-01-08 @ 23:44:32
URL: http://westmanshanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

aha okej! då ska vi spana in dom! tack så mycket (:

2009-01-09 @ 10:09:00
URL: http://corneliagillberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0