visst kan det vara fint

Fan för vänskap. Eller, egentligen inte. Men ibland vill man bara ge upp hela skiten. Det är som kärlek, lika komplicerat och oförståligt. Jag har en vän, en viss vän som jag alltid trodde jag skulle ha vid min sida. Men jag vet inte längre. Tiden går och man ändras som person. Man skaffar sig nya vänner och kanske pojkvänner. Den sistnämda biten ändrar en så sjukt mycket. Att en kille kan påverka än så otroligt mycket. Det är just därför vår vänskap hanmat på hal is. Jag förstår om ni älskar varann så himla mycket men att skrika ut det över hela världen och se alla dess bilder och att varenda inlägg handlar om denna personen är för mycket. Jag tröttnar. Jag tröttnar på att se det. Nu kanske det är för att jag inte är sån. Jag var, men för mig räcker det med att jag själv vet om det. Visst så är det lite roligt med att visa sin kärlek. Men detta, de är way över gränsen. Jag vill se den gamla tjejen! Men jag vet inte om jag någonsin kommer att få göra det igen. Killen har verkligen förändrat henne och hennes liv. Det är inte den personen jag lärde känna en gång i tiden.. Jag vill verkligen inte ha det såhär. Jag vill vara din vän föralltid, som vi sa.




image463
Ta mig inte fel, visst kan kärlek vara fint, jag har ju min Petter.
Men vissa kan verkligen gå fööööör långt..

Kommentarer
Postat av: L

Hej :)

jag håller med om det du skriver, att det är så tråkigt när man inte känner igen sina vänner längre, och man liksom inte har kvar sin plats som vän. men jag tycker du borde prata med henne om det och inte dra upp det i bloggen, för visserligen tycker man att man kan tänka så klart själv att man inte går över gränsen, men om hon nu gjort det kanske hon inte vet om det själv, så varför inte försöka få henne att inse det? :)

2008-05-20 @ 18:44:12
Postat av: Hanna

Hej :) ja, det är väldigt tråkigt att det kan bli så. Tack för ditt tips och det är självklart att jag pratat med henne innan jag skrev det här. Men hon lever i sin bubbla, och jag kan inte göra något åt de nu tyvärr. Och när det händer nått sånt här vill jag bara skriva av mig lite och sen läser hon ändå inte min blogg. Men tack :)

2008-05-20 @ 18:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0