händelserik dag

Vilken händelserik dag de vart! Jag menar, min dag har endast pågått i ca 6 timmar och det har hänt mycket saker. Det började med hemkunskapen. Där blev vi indelade i grupper, två och två eller i en. Jag och Oliver hamnade i samma grupp. Sedan lottade vår lärare ut olika världsdelar till oss och vi skulle laga den maten dem i de länderna åt. Det blev faktiskt lite komiskt. Jonathan fick afrika och var tvungen att äta på golvet utan bestik och han var också tvungen att hämta vatten från en annan kran än i hemkunskapen. Just för att se vilken mat och under vilka omständigheter alla världsdelar lever under. Det var kul!

Sen blev det stelkrampsspruta för min del. Jag var rädd. Då menar jag skiträdd. Jag och Amanda höll på att kissa på oss. Det var hemskt. Jag tror jag tog hål i Carros hand med mina naglar. Men hey! Jag lever, fast det gör väldigt ont nu.

Sen var det bara SO kvar och där var det redovisningar och jag skulle inte redovisa så jag gjorde ingennting, skönt! Efter det skulle vi med klassen till ungdomsmottagningen, det var faktiskt rätt kul! Sari är rätt rolig. Så vi var där i 1,5 timma och sen slutade vi! Sen skulle vi gå hem och då såg vi en stor folkmassa på stan och sen hörde vi en kvinna ligga och skrika. Hon hade snattat kläder från HM och polisen hade tagit henne och hon låg och kämpade emot och skrek och grät som tusan. Hon var nog missbrukare. Inga skor hade hon heller. Hon var läskig.

Än så länge en rätt händelserik dag! Alldelss nyss insåg jag att jag glömt matte böckerna hemma så jag har ångest nu. Vi som har prov på torsdag och jag är ig. Nu ska jag sjunga, wihu!

image460

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0