denna förtrollning

Har ni någon gång vart kär? Då menar jag inte kär som att ha pojkvän/flickvän o.sv. Utan kär, kär på ett sett man inte kan förklara. Kär i någon man inte känner, aldrig träffat? Det har jag. Jag är!
Det finns alltid någon man ser upp till extra mycket. Kanske någon man vill vara som, någon man vill se ut som o.sv. Jag pratar om alla dess kändisar som finns. Det kryllar av dem och det finns så många som är älskevärda! Vissa för att de klär sig fint, andra är superduktiga skådespelare, andra sjunger underbart. Ja, Jag skulle kunna rabbla upp en hel lista.
Det känns verkligen som att dem har något som är ouppnåligt för oss andra "mänskliga" varelser. Visst, dem har en sorst talang. Men dem framstår i media som heliga, det är dem dock inte. Jag kan erkänna. Jag är helt totalt förälskad i Michael Jackson. Jag tror att många vet det vid det här laget, men för er som inte vet. Han är däremot helig för mig. Jag sitter och säger emot mig själv. Jag säger att kändisar har talang, men dem är inte heliga för det. Varenda människa har en talang, bara att den kanske inte visas på samma klara sätt. Men ändå sitter jag och säger att MJ är helig. Det är som jag blivit förtrollad av något slag. För mig är alla mänskilga utom MJ, vilket säkert alla andra säger om sina egna förebilder/idoler. Jag kan verkligen inte säga ett ända negativt ord om honom. Jag känner honom inte, har aldrig pratat med honom, aldrig sett honom. Men ändå älskar jag honom av hela mitt hjärta. Jag älskar honom för det han gör, men jag älskar honom som person också.
Det är en riktigt konstig känsla. Men vem har någon gång inte känt så? Vid tanken av att bara få röra t,ex chad michael murrey, vem skulle inte tappa andan för det?Jag är förälskad, förtollad och fast under denna cirkel och kan inte göra något åt det.
Varför har kändisarna sån förmåga att få oss känna så här? Denna förtrollning. Den kommer nog hålla på för evigt.

image119

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår dig, MJ är helig! han är magisk!

2008-03-11 @ 17:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0