begravning

Som jag lovat ska jag berätta om min kära lilla kyrkvistelse idag.
Kom dit vid 11 och jag började sjunga upp och så, först utan gitaristen och då gick det riktigt bra må jag säga. Senare kom gitaristen och vi började samspela. De var då jag upptäckte hur dåligt jag kunde låten. Jag hade pluggat så hårt på texten att jag nästan glömt av melodin. Så han måste nog trott att jag var helt tondöv från början. Ja, så dåligt var det. Dock lite senare efter ungefär en halvtimmas träning så satt den någorlunda bra. Bättre än vad jag trott det skulle göra faktiskt.
Själva begravningen startade vid 1. Det var verkligen jätte sorgligt ;/ Det är så hemskt att se gamla människor gråta och utlova massa fina ord till den som dött. Värst var det att se hennes man. Han bara grät floder och när han skulle säga adjö så upprepade han hela tiden i en så himla sorglig ton "fan,fan,fan,fan". Det var hemskt att se! Sången gick dock inte som jag hade hoppats på. Tyckte det gick lite sådär. Men som tur var så tyckte dem som hade anlitat oss att det var jätte bra, så det kändes ju lyckat trots allt. lättförtjänta pengar på något man älskar! Och jag vill lova er att halva stenen nyss föll ifrån mitt hjärta ;) Troligen det värsta på dessa dagar som är över.
Och förresten! ni vet dem som jobbar på den där munkaffären mitt inne i gränden? Dem var på begravningen. Någon nära var det till dem eftersom de satt längst fram. Lite komiskt i det hela. Jag och gitaristen tittade direkt på varann när dem steg in i krykan och vi fnissade till lite. Man kan ju trots allt säga att dem är lite kändisar här ;)
jag åkte med Mattis hem, gitarristen. Väldigt trevlig måste jag säga! rätt nyligen gått ut gymnasiet och peppade mig hårt på att börja estet. Väldigt duktig var han också. Btw, hans band var med i tidningen idag!


Just nu tränar jag för fullt inför i morgon. Har än inte valt låt, så jag får väl ta med båda ner och välja när jag väl är det. Jag får lite på min magkänsla. Går ändå någorlunda bra och jag känner att jag har lite koll iaf över läget.
I morgon blir det tåg ner till eskilstuna för mig, moa och alex! Erica kunde dock inte följa med ;( Men vi tre ska iaf ha jättetrevligt! Ska sjunga och sen blir det säkert lite tid för småshopping. Iaf att kolla runt lite på stan.
Nu inväntar jag M och A som ska komma hem och sen ska jag åka till dem för att jag ska sova där ikväll.



min outfit på begravningen. Dock inget speciellt. Lite svart bara, kändes som jag tog i för mkt annars.
Drog också ner kjolen lite senare och satte på mig en lång svart övertröja. Det funkade iaf (y)



image79               image80

Jag älskar verkligen mina fynd jeans. Vet dock inte om det är bästa materialet, men just nu gillar jag dem skarpt. Hög midja och rätt tvätt. Perfekt! Måste nog sluta andvända dem snart, vill ju att kvalitén ska hålla!

iaf,
jeans; cubus
väska; hm
linne; jc
blå top; gina tricot
örhängen; ? tror hm
halsduk; cubus


Kommentarer
Postat av: alexandra

söt stil :)

2008-03-07 @ 17:46:43
URL: http://alexandramj.blogg.se
Postat av: Anonym

oj, vad har hänt? har du köpt en mode tidning eller två, har du äntligen börjat bli lite intreserad av vad som är modernt och inte.
Kul att du helt plötsligt börjat använda lite moderna kläder för en gång skull.
Men jag ger dig ett tips, tro inte att du kan allt om mode helt plötsligt, tror folk stör sig en hel del på det, jag är en av dom, ja.
men kul iaf att du lärt dej vad mode är!

2008-03-08 @ 17:39:38
Postat av: Anonym

Bra metarial att klä sig med. Men LESS IS MORE. spara den blå magtröjan till i sommar när du slipper ha ett tacky linne under. (OCH kör för gudsskull inte med low-cut jeans då)

2008-03-09 @ 13:21:02
Postat av: Hanna

men herregud! ja visst, jag kanske har blivit mer intreserad av mode, so what?
och jag tror mig verkligen inte veta att jag kan allt om mode! vart har jag skrivit det? jag vet en del, jag läser på internet och i många tidningar. men jag klär mig i det jag tycker är snyggt! om det är någon som tror sig veta ALLT om mode är det ju du.

du behöver inte förklara för mig vad som är inne och ute, jag vet också. den blå tröjan funkar perfekt! plus att JAG tycker den är snygg, det är det viktigaste! lov-cut jeans? vad har du fått det ifrån? jag använderju ens inte low cut jeans! spara dina kommentarer för dig själv. jag klär mig som jag vill! mode elr inte.

2008-03-09 @ 16:04:25
Postat av: Klara

du ser bra ut med extreeemt mycket smink i anskiktet, vem gör inte liksom?
tre anledningar till att tycka du är patetisk
1. du tror att du är någon
2. du tror att du har stil
3. du tror att du har en modeblogg, men dock du vet inget om mode!

2008-03-09 @ 17:10:49
Postat av: caroline

kan inte alla negativa töntar bara hålla käften? Det bara skriker avundsjuka av er. Den här tjejen har dessutom skitfina kläder, mode eller inte. Vem fan bryr sig? Hon vågar vara sig själv medans ni vill kopiera allt och alla i Hollywood. Tack för mig.

2008-03-09 @ 19:52:00
URL: http://youwantme.blogg.se
Postat av: Anonym

Kan inte du Caroline hålla käften? Det här är uppriktigt kommentarer. Bara för att man inte vill skriva vem man är betyder det inte att man inte står för det? visst? Och jag är då fan inte avundsjuk på Hanna. Jag tycker hon är jätteful, ser galen ut med hennes kläder MEN jag tycker hon är gulig & sjunger jävligt bra. Möjligen hennes röst skulle jag kunna vara avundsjuk på. Idiot fan!

Och hanna: "den blå tröjan funkar perfekt" Says who? du själv eller? Lägg ner dagens outfit eller lägg in något vettigt. Och om du nu ska modeblogga, lägg inte lite mer än Dagens Outfit & enstaka tips.

2008-03-10 @ 00:25:54
Postat av: Anonym

men hallå! blått är inne :p .
men jag menar bara att det var kul att du börjat intressera dig mer av mode, för de syns & de är snyggt.

2008-03-10 @ 15:24:23
Postat av: Anonym

men hallå! blått är inne :p .
men jag menar bara att det var kul att du börjat intressera dig mer av mode, för de syns & de är snyggt.

2008-03-10 @ 15:24:45
Postat av: Hanna

ja, JAG tycker det funkar pefekt! jag orkar verkligen inte med det här. Men om du stör dig så jävla mkt på mig, läs inte min blogg och kommetera inte vartenda inlägg då? jag lägger in det jag tycker om. och dagens outfit är det flera som velat att jag ska lägga in! bara för att du inte vill det så tänker jag inte sluta. Och nej,jag modebloggar inte, jag vet absolut inte tillräckligt! men jag skriver om det jag vill, det jag tycker är snyggt. Läs inte bloggen om du stör dig så. tack och hej, nu orkar jag inte mer.

2008-03-10 @ 16:41:22
Postat av: Anonym

Var glad att någon läser din blogg. Och jag kommenterar va fan jag vill , och jag är inte den ända som kommenterar anonymt. Det finns fler. Ska du ha en blogg, lär dig tackla oc
besvara kommentarer patetiska jävel!

2008-03-10 @ 20:08:10
Postat av: cecilia

alltså herregud, hur orkar man hacka på andra som alla anonyma gör?
har dom inget bättre för sig än att lägga sig i ditt liv? hur svårt kan det vara att låt bli & läsa bloggen
om dom stör sig så mycket på den/dig? :S
du skriver om exakt vad du vill och lägger upp det du vill.

/ jag tycker om din blogg och tkr det är kul med dagens outfit!

2008-03-11 @ 22:00:49
Postat av: hahha

Snacka om att vissa inte har ett liv hahahahha (Säger jag som sitter å läser här :S) Aja dom anonyma som kritiserar kan ju dra åt helvete (inklusive mig)! Ha deee

2008-03-13 @ 18:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0