det behövs inget mer än sol

Vilket härligt väder! Vilken härlig dag! Det har hänt så mycket denna dag vet ni vad. Skolan var härlig, som det alltid är näst intill. Skönt utan alla 8:or som är på prao. Men vissa sjuor går en verkligen på nerverna! I går när jag gjorde mitt spanska prov (som jag skulle gjort för 3 veckor sen) fick jag sitta i omprovs och kvarsittnigssalarna och gu vad uppkäftiga och hemska vissa 7:or är. Man vill bara skaka om dem och få dem att inse vad dem gör för fel. Men dem är väl alldeless för omogna för det.

I alla fall! Efter skolan bestämde jag, Andréa, Carro och Victor oss för att traska till stan. Ungefär 3-4 km. Eftersom att vädret var så härligt ledde vi cyklarna och gick hela vägen istället. Mitt på vägen så hittar vi en plånbok full med kort, körkort os.v. Vi tar genast upp den och ringer ägaren. Han svarade inte. Vi försöker fortfarande. Vilken god gärning av oss! Träffade på Frida som också traskade med oss. Kom till stan, gick till bosses (jag åt dock inget eftersom att nyttiga Hanna är igång, men jag smakade en liten tugga av deas sorbét, som var mums) och sedan gick jag och köpte lite smink och efter det traskade jag och Andréa med Virre till musikbörsen. Sen gick jag i det fina vårvädret hem. Underbart.

Ikväll blir det antingen plugg eller så ska jag ut och springa igen. Det var så härligt igår så det kanske är bäst att passa på när vädret är som bäst. Får se vart jag hamnar.

image336
Dea, jag och Victor. Mina sötbollar.
image337
Victor försöka ringa personen som tappat plånkan och Carro visar upp den så vackert.
image338
Jag och min lärka. Hon bits. Mysigt vatten.
image339
(bild ej från idag) Glömde säga att vi besökte Ina, högst upp i högra hörnet på hennes prao idag med. Vi blev så glada av vädret att vi var tvugna att sprida lite glädje till henne med.


Kommentarer
Postat av: miriam

aaaaaw hanna, jag trodde ni saknade oss när vi var borta :( ;)

2008-04-23 @ 11:13:47
URL: http://www.miiirjam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0